
- Tuesday, 06 May 2025
U predivnom ambijentu Stare gradske vijećnice u Splitu, pod vodstvom Pinije Poljaković, održana je konferencija o tradicionalnim hrvatskim slasticama, njihovoj zaštiti i pozicioniranju na tržištu. Održano je osam izuzetno zanimljivih predavanja te jedan panel.
Konferencija je započela predavanjem Nikoline Belančić Arki iz Muzeji grada Karlovca koja je otkrila što to rade licitari.
Uslijedilo je predavanje Josipe Barčić iz korčulanske slastičarnice Škatula koja je otkrila koji su izazovi s kojima se suočava u vođenju slastičarnice na otoku tijekom cijele godine, a zatim i predavanje Antonia Mikac Tonka o tomu zašto je u Hrvatskoj nemoguće zaštiti recept kao intelektualno vlasništvo.
Zatim je sudionicima konferencije Jozefina Birindžić, vlasnica brenda Moj Gastro - Za one koji uživaju u hrani predstavila potencijalni suvenir Slavonskog Broda - keksiće tiritl, a jutarnji dio programa završen je predavanjem posebnog gosta iz Italije, Francesco Redi, koji nam je otkrio kako brendirati slasticu kao nacionalni simbol.
Popodnevni dio programa otvoren je predavanjem Matilde Ljuštine, vlasnice Makolach, koja je govorila o projektu brendiranja zaboravljene slastice padišpanja, nakon čega je uslijedilo predavanje Stiv Kahlina iz Taman Chocolates o važnosti međunarodnih nagrada za pozicioniranje na tržištu.
Zadnje predavanje na konferenciji održala je Antonija Nikolic iz Love is a piece of cake koja je pojasnila kako tradicionalne slastice prilagoditi modernom vremenu.
Nakon pauze za kavu u kavani Central uz degustaciju lumblije, uslijedio je panel o zaštiti slastica na kojem su, uz moderiranje Romana Ban, sudjelovale Ivana Podrug Radovani iz Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Maja Šeparović iz Turističke zajednice općine Blato i Ivana Sardelić iz Blatski fižuli ustanova u kulturi, nakon čega je prva konferencija festivala SlatCroFest proglašena zatvorenom.
Fotogalerija: https://www.facebook.com/share/p/14EhcTXnVjz/
Tekst i fotografije: Slatkopedija.hr
Sami proces zaštite i brendiranja slastice Lumblije temeljem zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla na razini EU, tako i za sve naše manifestacije koje je priča o Lumbliji iznjedrila i koje su nezaobilazan dio svih naših eno gastro manifestacija, s posebnim naglaskom na aktualnu cjelogodišnju manifestaciju „Okusi mirisi zavičaja“ od kojih su upravo Dani lumblije u Blatu jedna od njih, ali još više ljetno izdanje iste pod nazivom „Blato Wine and Dine“, i koja se u posljednje vrijeme brendira i pozicionira kao prepoznatljiva eno gastro manifestacija na otoku koja okuplja i prezentira registrirane proizvođače zaštićenih proizvoda kao i proizvođače te nositelje proizvoda s posebnim oznakama kvalitete, ne samo iz Blata i otoka Korčule, već i poluotoka Pelješca pa i šire, i među kojima je upravo lumblija jedinstvena poveznica u prezentaciji i promociji zaštićenih proizvoda te prepoznatljivi nositelj iste.