- Nedjelja, 11 Svibanj 2014
U svibnju prošle godine TZO Blato pokrenula je dvije vrste anketa i to jednu verziju koja ispituje stajališta privatnih iznajmljivača i ostalog stanovništva Blata, dok je druga osmišljena za naše goste, kako bi na temelju obaju mišljenja ispitali postojeće stanje i planirali daljnje aktivnosti unaprijeđenja turizma na našem području.
Ankete su se brižno ispunjavale, bile su dostupne u tiskanoj i online verziji, a također smo pozvali i iznajmljivače da se aktivno uključe u ispunjavanje i dostavljanje dviju anketa koje je TZO Blato pripremila.
Sa istim trendom istraživanja tržišta i stajališta planiramo nastaviti i u sezoni 2014, a prije novih odgovora evo i najbitnijih zapažanja iz preko 100 ispunjenih i obrađenih anketa u kojima su kako naši posjetitelji tako i naši privatni iznajmljivači i ostale aktivni sudionici turizma iznosili svoje stavove.
Gosti koji su popunili naš upitnik u najvećoj mjeri su ljetovali u uvali Karbuni (57,53%), potom u Prigradici (19,17%), Gršćici (13,69%) te Prižbi (8,21%).
Naši turisti saznali su za našu destinaciju putem interneta (60,27%) ili prijatelja (20,54%) a značajan je broj i onih koji su već ranije bili tu i ponovno se rado vraćaju (23,28%).
Glavni razlog njihovog posjeta jest provođenje godišnjeg odmora uz more (72,60%), ali i aktivni odmor (23,20%) te odmor potaknut željom za upoznavanjem kulturne baštine (13,69%).
Po njihovom mišljenju, najveće su pogodnosti ili atrakcije naše destinacije redom: plaže i more (64,38%), klima (50,68%), prirodna baština i prirodne ljepote (49,31%), kulturna baština i kulturne ljepote (17,80%), krajolik (36,98%) i mogućnost za sportske i rekreativne aktivnosti (10,95%).
Za vrijeme svog boravka u našoj destinaciji, posjetili su župnu crkvu i samostan (39,72%), zamijetili su drvored Zlinje, posjetili su svetište i etnografsku zbirku te događanja u sklopu Blatskog ljeta. Uglavnom su uvelike zadovoljni uslugom i smještajem kod svojih domaćina pa su ocijenili najboljim ocjenama ljubaznost domaćina i kvalitetu smještaja, dok su od problema na koje su se žalili na problem sa internet ili Wi Fi vezom.
Također su iznimno zadovoljni i sa uslugom, dobivenim informacijama te načinom komunikacije u našem turističkom uredu.
Što se tiče kvalitete turističke ponude, najviše ocjene smo dobili za očuvanje prirodnih ljepota i čistoće/održavanje plaže, potom raznolikost kulturne baštine, raznolikost gastroponude i naposlijetku ponuda izvornih proizvoda/suvenira, raznolikost ljetnih događanja i raznolikost sportsko rekracijskih aktivnosti.
Naši pakiznajmljivači uglavnom se koriste emailom, potom imaju vlastitu web stranicu, a još uvijek u manjoj mjeri koriste društvene mreže ili tiskane materijale u vidu promocije.
Prate našu web stranicu nekoliko puta mjesečno, gotovo svi komuniciraju s nama, a razlozi su redom slijedeći: prijava gostiju, dobijanje potrebnih informacija, preuzimanje promo materijala, doznati novosti vezane za njihovu djelatnost, iznijeti vlastitu pritužbu ili iznijeti pritužbu gostiju.
Uglavnom su zadovoljni dobivenim informacijama te smatraju dobrim načinom na koji TZ komunicira s njima.
U najvećoj mjeri govore jedan strani jezik, i to engleski. Informacije koje gosti od njih najviše traže jesu redom: red plovidbe, što vidjeti na otoku, kulturno-zabavna događanja na otoku, što vidjeti u Blatu, mogućnost taxi prijevoza i vozni red autobusa.
Njih 95% vodi brigu o ugodnom boravku gostiju s kojima komuniciraju više puta tjedno ili pak više puta dnevno.
Većina vrši rezervacije i samostalno i putem agencija, radi s više agencija ali i smatra da njihova popunjenost može biti i bolja.
Dodatne usluge koje nude u sklopu svog objekta jesu redom: parking, bežični internet, suvenir na poklon, druženje uz večeru s domaćinima, a u manjoj mjeri degustacija domaćih proizvoda, pranje rublja, usluga pansiona ili polupansiona.
Prilikom dolaska, njihove goste dočekuju: prospekti, karta otoka, poklon dobrodošlice, kalendar događanja i plan grada, a u manjoj mjeri vozni redovi i buketić lokalnog bilja.
Prijedlozi za produženje sezone koji su dobili najviše glasova od naših privatnih iznajmljivača jesu: uređenje šetnica, dodatni sadržaji na plažama, otvaranje kušaonica vina i maslinova ulja, usluga smještaja uz mogućnost berbe grožda/maslina, neprestano podizanje kvalitete smještaja te još bolja suradnja postojećih turističkih subjekata u Blatu i edukacija istih.